V naší škole má cca 40 žáků individuální vzdělávací plán.
Tito žáci mají některou ze specifických poruch učení.
Například: dysgrafii/obtíže s písemným projevem, dyslexii/porucha schopnosti naučit se číst/, dysortografii/porucha schopnosti osvojit si pravopis/ či dyskalkulii/porucha počítání a orientaci na číselné řadě/.
Tyto poruchy se vyskytují u lidí nezávisle na jejich výši inteligence.
Ministerstvo školství uvádí, že v každé třídě jsou přibližně 3-4% žáků s poruchami učení. Symptomů těchto poruch si může všimnout pedagog, ale opravdu specifikovat danou poruchu může pouze specialista.
Součástí individuálního vzdělávacího plánu je nejen práce s žákem ve škole, ale nutně předpokládá i speciální přístup k domácím pracem a další nápravu v pedagogické poradně nebo středisku výchovné péče.
Doporučená literatura a pomůcky: ve školní knihovně
Náprava dyslexie, dysgrafie a dysortografie ve vyučovacím procesu na niž. stupni ZŠ | Dagmar Krejbichová |
Metody práce při úpravě SPU u dětí 2.r. ZŠ | Eva Kubicová |
Poruchy učení – dyslex., -grafie, -ortografie,- kalkulie, -praxie, ADHD | Olga Zelinková |
SPU na 2. stupni ZŠ a SŠ | Zdena Michalová |
Metody hodnocení a tolerance SPU pro 1.st.ZŠ | Hana Žáčková Drahomír. Jucovičová |
Metody reedukace SPU Smyslové vnímání | Hana Žáčková Drahomíra Jucovičová |
Nejčastější poruchy chování | |
SPU na 2.st.ZŠ | Drahomír. Jucovičová HanaŽáčková Hana Sovová |
Metody reedukace SPU Dyslexie | Drahomír. Jucovičová HanaŽáčková |
Metody reedukace SPU Dysgrafie | Drahomír. Jucovičová Hana Žáčková |